среда, 8 декабря 2021 г.

Конспект уроку "Потужність" 7 клас

Фізика переводить техніку з галузі випадкових знахідок на раціональну, усвідомлену і кількісну дорогу. С. Вавилов Тема. Потужність. Мета: ознайомити учнів з основними ознаками потужності й простими механізмами; розвити в учнів розуміння завдання збільшення одиничної потужності машин й устаткування; вивчити одиниці потужності, формулу потужності; навчити розв'язувати задачі, застосовуючи формулу потужності. Наочність і обладнання: рисунки та схеми різних механізмів (підіймальний кран, землерийна машина, крокуючий екскаватор), таблиця «Потужність різних механізмів, машин, транспортних засобів». Хід уроку І. Організаційний етап II. Перевірка домашнього завдання III. Формулювання мети і завдань уроку IV. Актуалізація опорних знань 1. Бесіда — Наведіть приклади механічної роботи. — За яких умов виконується механічна робота? — Які ви знаєте одиниці роботи і їх співвідношення? — Чи виконується робота нерухомим важком? — Чи виконує роботу людина, піднімаючись на верхній поверх сходами? ліфтом? — У якому випадку виконується більша робота: при переміщенні тіла на 6 м під дією сили 5 Н або при переміщенні тіла на 2 м під дією сили 15 Н? 2. Гра «Голова думає—рука відповідає» Якщо сила в озвученому випадку виконує роботу, учні піднімають вказівний палець; якщо сила не виконує роботи, то тримають кулачок. • Сила тяжіння, що діє на м'яч, який лежить на землі. • Сила опору, що діє на камінь, який падає з деякої висоти. • Сила пружності, яка виникає при розтягуванні пружини. • Виштовхувальна сила, що діє на камінь, який підіймають із дна річки. • Сила тяги автомобіля, який рухається прямолінійно. • Сила тяжіння, що діє на супутник, який рухається навколо Землі. • Сила тертя, що діє на автомобіль, який гальмує. V. Мотивація навчальної діяльності Чи чули ви про таку одиницю вимірювання фізичної величини, як кінська сила? За яких обставин? Яка фізична величина вимірюється в цих одиницях? Їх назву допоможе вам розшифрувати шифрограма: Код: Х Х Х Х Х Х Х Х Х Х П Р О Е Т Л У Т Ж Е Н Д І Т С З Т О Ь Ю Відповідь: потужність. VІ. Сприйняття навчального матеріалу 1. Поняття потужності Порівняйте механічну роботу, що виконує екскаватор, який завантажує піском машину, і роботу, яку виконує робітник, що завантажує таку саму машину піском за допомогою лопати. Відповідь: робота однакова. Чи має значення час, за який буде виконана ця робота? Тож, у багатьох випадках нам необхідно знати швидкість виконання роботи. Фізична величина яка її характеризує — це потужність. Дізнатися, що ж таке потужність, вам допоможе розгадування головоломки (див. схему). Рухаючись за годинниковою стрілкою, прочитайте визначення потужності. По рів туж ню ність — є це від ха но рак ше те до нню но рис но ро на ти сель бо ко ка чи ти ви швид і до ло кос ти ча бу бо ї ро ї ня кий нан я ко за ви су ті Відповідь. Потужність — це характеристика швидкості виконання роботи, що чисельно дорівнює відношенню роботи до часу, за який її було виконано. Недарма кажуть, що не тим крапля камінь дов¬бає, що сильна, а тим, що часто падає. Величина виконаної роботи залежить від того, скільки часу працювала машина. Спортсмен, який піднімає штангу, у цю мить потужніший за доброго коня. Але піднімати штангу протягом усього дня він не зможе. Потужність позначається літерою N. Її можна визначити за формулою: N = A : t (Запишіть формулу у вигляді трикутника.) Спробуйте прочитати формули для роботи та часу, використовуючи потужність. 2. Одиниці потужності Потужність вимірюють у ватах. Один ват — це потужність, розвиваючи яку, щосекунди доведеться виконувати роботу рівно один джоуль. Це дуже маленька величина, достатня, щоб синичка перелетіла з однієї гілочки на іншу. Потужність коня вважається у 736 разів більшою за один ват. Одиниця вимірювання потужності дістала свою назву на честь британського фізика Ватта (1736—1819). VІІ. Осмислення об'єктивних зв'язків Розв'яжемо задачу Григорія Остера 1. Втікаючи від міліціонера, злодії часто виконують велику механічну роботу з переміщення себе за короткий час на велику відстань. Наприклад, злодій Борис, прикладаючи силу 1500 Н, за 2 год перемістив себе на відстань 96 км. Визначте серед¬ню потужність утікача Бориса. Відповідь: дрібний злодюжка цей Борис. Його потужність лише 2 кВт. З такою потужністю злодієві не вдасться багато нашкодити. 2. Створений в Україні важкий літак Ан-124 «Руслан» є найбільшим у світі літаком, який будується серійно. Сила тяги кожного з чотирьох його двигунів становить 250 кН. Яку потужність розвивають двигуни, коли літак летить зі швидкістю 810 км/год? Потужність можна обчислити за формулою N = F v за умови, що рух тіла рівномірний. VIІІ. Узагальнення знань 1. Бесіда — Що називають потужністю? — Як обчислити потужність, знаючи роботу й час? — Як називається одиниця потужності? , — Яка одиниця потужності використовується в техніці? — Як, знаючи потужність і час роботи, розрахувати роботу? 2. Розв'язання задач. 1. При підйомі санок на гору за 16 с була виконана робота у 800 Дж. Якою була потужність при переміщенні санок? 2. Потужність двигуна мопеда дорівнює 700 Вт. Яку роботу може вико¬нати цей двигун за 1 с? 3. Яку потужність витрачає трактор при рівномірному русі на першій швидкості (3,6 км/год), якщо сила тяги трактора 12 кН? IХ. Підсумки уроку Інтерактивна вправа «Мікрофон» Закінчіть речення На уроці ми вивчили... Потужність -— це... Одиницею вимірювання потужності є... Мені найбільше сподобалось... Х. Домашнє завдання Експериментальне завдання. Визначення власної потужності на уроці фізкультури при підйомі на руках по жердині до поперечини: учні по черзі піднімаються на руках по жердині вгору до поперечини. Момент початку підйому і кінець (поява голови на рівні поперечини) відмічає один з учнів, який мас секундну стрілку на годиннику і знаходиться на верхній поперечині гімнастич¬ної трапеції. Потужність обчисліть за формулою: N = Ph / t, де Р — вага учня в ньютонах, h — висота підйому (довжина жердини) в метрах, t — час під¬йому в секундах .

Комментариев нет:

Отправить комментарий